B. A. Paris "Na skraju załamania"

Przymierzałam się do przeczytania tej książki kilka dobrych tygodni. Czytając pierwszą bestsellerową powieść tej autorki "Za zamkniętymi drzwiami", miałam bardzo duże oczekiwania, które zostały rozbudzone przez zachwalające opinie innych czytelników. Jednak nie do końca zostały one zaspokojone.

Najnowsza książka B.A. Paris wciąga nas w życie młodej Cass Anderson, która pewnej deszczowej nocy, jadąc do domu, nie podeszła do samochodu stojącego na bocznej, leśnej drodze. Kolejnego dnia dowiaduje się,  że w aucie została zamordowana kobieta. Od tamtej chwili życie Cass zmienia się diametralnie. Pojawiają się tajemnice i niedomówienia, które potęgowane są przez strach głównej bohaterki o jej zdrowie psychiczne. Młoda kobieta parę lat wcześniej pochowała matkę, która w młodym wieku zapadła na demencję, i ta teraz prześladowana myślą, że ją spotka to samo, wmawia sobie tę chorobę.

Cała historia jest naszpikowana poczuciem winy Cass, strachem, który codziennie rośnie wraz ze zwiększającą się liczbą głuchych telefonów. Każdy kolejny dzień przynosi coraz więcej wątpliwości i pytań: komu można zaufać? 

Słuchając recenzji tej książki na YouTube, byłam przekonana, że ten thiller będzie wyśmienity i wciągający od pierwszych stron. I poniekąd tak było, historia zainteresowała mnie od razu, jednak im dalej czytałam, tym bardziej utwierdzałam się w przekonaniu, że główna bohaterka mocno mnie irytuje. Ten sam problem pojawił się przy pierwszej wspomnianej książce "Za zamkniętymi drzwiami". Obie historie są ciekawe, trzymają w napięciu i autorka opisuje interesujące problemy ludzkiej psychiki, ale sposób w jaki prowadzi główne bohaterki w moim odczuciu jest denerwujące. 
Cass jest osobą dorosłą, która jest w pełni władz umysłowych, a to z jaką łatwością daje sobie wmówić wiele sytuacji, które teoretycznie miały miejsce, dla mnie jest aż trudne do uwierzenie.  

Mimo, iż nie polubiłam się z Cass Anderson uważam "Na skraju załamania" za bardzo dobry thiller, który wciąga, zaintryguje i daje przyjemność z czytania. Polecam!

Róża


Komentarze

Popularne posty